|

Samskabelse med eksterne samarbejdspartnere

FGU’s målgruppe er generelt kendetegnet ved forskelligartede komplekse sårbare situationer, som kræver samarbejde af forskellige instanser. Diversiteten er stor og kræver brede samarbejdsrelationer til offentlige og private aktører, herunder særligt de kommunale ungeindsatser, aftagerskolerne samt det lokale erhvervsliv. FGUOJ skal derfor kontinuerligt rette blikket udad og fortsat udvikle innovative og samskabende praksisser i tæt samarbejde…

Læs mere
|

FGU-professionsidentitet

Der er behov for udvikling af en fælles professionsidentitet centreret om didaktiske og pædagogiske virkemidler i forhold til målgruppen – i tillæg til undervisernes fagprofessionelle identiteter. Det kræver kompetence- og kulturudvikling at skabe en praksis med en stærkere FGU-professionsidentitet centreret om didaktiske/pædagogiske virkemidler i forhold til FGU’s målgruppe og institutionens kerneopgave. FGU-underviser professionsidentiteten og den…

Læs mere
|

Elevorienteret læringssyn i forpligtende fællesskaber

Alle elever skal kunne opleve sig inkluderet med værdige relationer i et kompetenceudviklende og dannende læringsmiljø på FGUOJ. Ambitionen er at udvikle et inkluderende læringsmiljø, der ved sit individuelle elevfokus og praksisorientering adskiller sig markant fra de traditionelle undervisningsformer, som eleverne kommer fra og samtidig bygger bro til ungdomsuddannelserne og til arbejdsmarkedet. Oplevelsen af at…

Læs mere