FGU-professionsidentitet

Der er behov for udvikling af en fælles professionsidentitet centreret om didaktiske og pædagogiske virkemidler i forhold til målgruppen – i tillæg til undervisernes fagprofessionelle identiteter. Det kræver kompetence- og kulturudvikling at skabe en praksis med en stærkere FGU-professionsidentitet centreret om didaktiske/pædagogiske virkemidler i forhold til FGU’s målgruppe og institutionens kerneopgave. FGU-underviser professionsidentiteten og den…

Der er behov for udvikling af en fælles professionsidentitet centreret om didaktiske og pædagogiske virkemidler i forhold til målgruppen – i tillæg til undervisernes fagprofessionelle identiteter. Det kræver kompetence- og kulturudvikling at skabe en praksis med en stærkere FGU-professionsidentitet centreret om didaktiske/pædagogiske virkemidler i forhold til FGU’s målgruppe og institutionens kerneopgave. FGU-underviser professionsidentiteten og den fælles faglige kultur etableres primært gennem institutionernes daglige arbejde og understøttet af fælles kompetenceudviklingsaktiviteter, som løbende udvikler det pædagogisk/didaktiske faglige metoder og tilgange til håndtering af målgruppens udfordringer. Kompetenceudviklingen skal understøtte FGU-underviserne professionsidentitet, sådan at de kan tilbyde Kim Kabat november 2022
hele FGU’s målgruppe som målgruppevurderet af KUI en god læringsprogression ud fra de i uddannelsesplanen fastsatte læringsmål.