Aktiviteter og resultater
Gennem projektet har vi arbejdet med KvaS Vital og introduceret recovery-orienteret rehabilitering ind i en dansk skolesammenhæng. Vi har ønsket at integrere og oversætte den nyere forståelse af recovery og rehabilitering inden for sundheds- og beskæftigelsessektoren til vores egen undervisningspraksis, samt at oversætte og arbejde med KvaS Vital-modellerne ind i en praksisanvendelig skolekontekst. Mindset, menneskesyn og metoder fra recovery og KvaS Vital har været centrale i arbejdet.
Vi har gennemført en lang række spændende aktiviteter, herunder:
◾ Et uddannelsesforløb og netværk for 13 særligt interesserede
medarbejdere, der har fungeret som forandringsagenter på skolerne
◾ To hele uddannelsesdage med deltagelse af ca. 220 kollegaer på begge
dage
◾ Særligt tilrettelagte undervisningsforløb for over 120 elever
◾ Supervision og sparring med alle medarbejderniveauer på institutionerne
◾ Udarbejdelse af vores egne FGU styrkekort i samarbejde med FGU-elever
(ud fra VIA-styrkerne)
◾ Specialdesignede samtalekort udarbejdet af FGU-undervisere til FGU-
undervisere, produceret i samarbejde med FGU-elever og -undervisere
◾ Og meget meget mere
Samarbejde med andre institutioner
Vi har haft et fantastisk samarbejde med FGU Aarhus, FGU Midtjylland og FGU Sydøstjylland. Sammen har vi delt viden og erfaringer, hvilket har været med til at styrke vores fælles indsats og skabe endnu bedre resultater.
Tak til vores konsulenter
En stor tak til de i alt 7 konsulenter, der har været ansat i projektet Anne Mette Uhre Johansen, Camilla Janský, Majbritt Christensen, Marie Halberstadt Nørgaard, Sabina Laursen, Signe Wildenskov og Svea Due Persson.
Deres dedikation, nysgerrighed og ekspertise har været uvurderlig, og vi kunne ikke have nået disse resultater uden dem. Konsulenterne har haft særligt fokus på at tage udgangspunkt i praksis og have fokus på afprøvning af greb og aktiviteter og derefter kobling til mindset og teori.
Vi ser frem til at bygge videre på de erfaringer og resultater, vi har opnået gennem projektet, og fortsætte vores arbejde med at skabe inkluderende, vitaliserende og recovery-orienterede læringsmiljøer for alle vores elever.